|
|||
Porządek dzienny
Walnego Zgromadzenia
sprawozdawczo - wyborczego P.Z.E.R. i I Koło nr 1 Kwilcz dnia 20 - 10 - 2012r godz. - 16.00
|
|||
|
|
|||
Protokół nr 1
Walnego Zgromadzenia sprawozdawczo-wyborczego
P.Z.E.R.i I. Koło nr1 Kwilcz 20 październik 2012r godz. 16.00 i Dzień Seniora Przewodnicząca P.Z.E.R. i I. Koła nr 1 Monika Berbeka powitała przybyłych na zebranie członków Koła nr1 i zaproszonych gości:
Przewodnicząca przedstawiła program zebrania, który podzielony został na dwie części.
Część pierwsza to życzenia dla seniorów, wręczenie upominków dla członków, którzy
ukończyli 75 lat, wręczenie odznaczeń związkowych dla długoletnich działaczy: Przewodnicząca Monika Berbeka przedstawiła również Plan Imprez i Wycieczek na 2013r opracowany przez Zarząd Koła i przedstawicieli komisji a zatwierdzony przez Zarząd w dniu 20-07-2012r i przedłożony do wiadomości w Oddziale Rejonowym Pniewy. Część pierwsza zakończyła się poczęstunkiem w postaci obiadu, ciasta i kawy. W części artystycznej uczennice gimnazjum wraz z pracownikiem szkolnym mówiły wiersze przeplatane utworami muzycznymi. Odbył się również koncert „niespodzianka” Katy Cerr - Brytjki z polskimi korzeniami. Katy mówi i śpiewa po polsku. Przyjechała na zaproszenie Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka w Chudopczycach i uświetniła swoją obecnością nasze spotkanie.
Część druga zebranie.
Walne zgromadzenie sprawozdawczo wyborcze P.Z.E.R. i I. Koło nr 1 Kwilcz 20.10.2012r. Przewodnicząca Koła Monika Berbeka zaproponowała na przewodniczącą zebrania kol. Marię Markowską, którą wybrano jednogłośnie. Na sekretarza zebrania jednogłośnie wybrano Alinę Sobańską. Przewodnicząca zebrania Maria Markowska zaprosiła do stołu prezydialnego:
i w ten sposób ukonstytuowało się Prezydium zebrania. Przewodnicząca zebrania Maria Markowska przedstawiła zebranym porządek obrad. Sprawozdanie za miniony okres przedstawiła przewodnicząca Koła Monika Berbeka jednocześnie podziękowała wszystkim tym, którzy z nią współpracowali. Podjęto jednogłośnie uchwałę, aby Zarząd składał się z 5 osób (§81 pkt 2 Statutu). Przewodnicząca zebrania stwierdziła, iż zebranie jest prawomocne do podejmowania uchwały, gdyż na 124 członków obecnych jest 67 osób. Do Komisji Wnioskowej zaproponowano:
Józef Sobański, Maria Halka wyrazili aprobatę, aby dotychczasowy Zarząd, który tak dobrze pracuje został na następny okres wyborczy. Cała sala poparła to oklaskami. Przewodnicząca Zdzisława Gwizdał w imieniu Komisji Rewizyjnej Oddziału Rejonowego Pniewy przedstawiła wniosek o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi. Uchwałę o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi podjęto jednogłośnie. Jednogłośnie podjęto uchwałę aby wybory Zarządu odbyły się w glosowaniu jawnym (§17 pkt 1 Statut). Wybory i tak okazały się formalnością, bo na członków Zarządu zaproponowano były Zarząd. W związku z tym, że dotychczasowy sekretarz - kol Bernadeta Przybylska złożyła pisemną rezygnacje z funkcji - na jej miejsce zaproponowano kol. Alinę Sobańską. Skład Zarządu na kadencje 2012 - 2017 wybrano jednogłośnie!
Na zjazd do Oddziału rejonowego w Pniewach wybrano 2 delegatów:
Komisja Wnioskowa przedstawiła Uchwały do zatwierdzenia przez w.z. dotychczasowego kierunków działania Zarządu na kadencję 2012 - 2017 pr5otokół odczytała przewodnicząca komisji - Wanda Rydzewska, zatwierdzono jednogłośnie projekt uchwały. Przewodnicząca Monika Berbeka podziękowała byłemu sekretarzowi Bernadecie Przybylskiej za pełnienie funkcji sekretarza przez 2 kadencje wręczając kwiaty i upominek. Przewodnicząca Monika Berbeka podziękowała wszystkim obecnym za przybycie, przewodniczącej zebrania za sprawne przeprowadzenie zebrania, nowemu Zarządowi sukcesów w pracy na rzecz P.Z.E.R. i I. w Kwilczu.
Przewodnicząca zebrani
Protokołowała |
|||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sprawozdanie
Merytoryczne i Finansowe
Przyczyną spadku ilości członków jest fakt, że w ostatnich latach przyjęto 15 nowych członków, co wiąże się z brakiem nowych osób zainteresowanych formą samopomocy, jak również są liczne przypadki odebrania lub zawieszenia rent przez ZUS. Zubożenie emerytów w stosunku do stale rosnących kosztów utrzymania nie pozwoliło uczestniczyć odpłatnie w naszych imprezach, co z kolei powodowało zniechęcenie i brak celowości opłacenia składek w przypadku nie uczestniczenia w naszych imprezach. Z drugiej strony jest niemożliwe na wszelkie organizowane imprezy nie można było zdobyć środków tak, aby imprezy były dla członków bezpłatne. Stan członków Związkowej Kasy Pogrzebowej na dzień 19 -10- 2012r.czyli na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 39 osób. Należy zauważyć, że stan członków należących do ZKP stale maleje, gdyż nowo wstępujący członkowie nie wyrażają chęci przynależności. Brak zainteresowania w związku z rosnącymi potrzebami jak leki, wizyty prywatne, przychodnie specjalistyczne. Stan członków, którzy opłacają składki wynosi 39 osób w następujących wysokościach:
W okresie sprawozdawczym dokonano wypłat ze Związkowej Kasy Pogrzebowej 7 rodzinom - 3 x 100,-zł, 4 X 500,-zł
Dnia 3 - 03 - 2009r. protokół nr 1/6/2009 z Walnego Zgromadzenia, Światowego Dnia Inwalidy i Dnia Kobiet Kol. Maria Markowska przewodnicząca złożyła sprawozdanie merytoryczno finansowe za okres od 14 - 10 - 2007 do 31 - 12 - 2008r. W tym samym czasie przewodnicząca odczytała rezygnację ze stanowiska przewodniczącej Koła, oraz rezygnację skarbnika kol. Bogumiły Gradowskiej. Odbyły się nowe wybory uzupełniające. Na skarbnika wybrano kol. Zofię Biskup, oraz kol. Barbarę Araszkiewicz na wiceprzewodniczącą. Przewodniczącą Koła pozostała Monika Berbeka. Od dnia 07 - 03 - 2009 skład zarządu po wyborach jest następujący:
W okresie sprawozdawczym odbyło się 10 posiedzeń Zarządu, część z nich wspólnie z członkami Komisji Kultury i spędzania wolnego czasu i Komisji Socjalno Bytowej, oraz pozostałych grup aktywistów. Posiedzenia Zarządu obejmowały ustalenia, rozliczenia oraz tematykę różnorodnych problemów, a dotyczących w szczególności realizacji zadań statusowych. Uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem do oddziału Okręgowego P.Z.E.R i I. w Poznaniu o nadanie odznaczeń dla członków oraz właścicieli zakładów pracy, które nasze uroczystości sponsorowali. Plany pracy Zarządu zostały zrealizowane w całości. Rozliczenie druków legitymacji członkowskich:
Wystosowano i wysłano wnioski o wsparcie finansowe do Urzędu Gminy Kwilcz w poszczególnych latach:
Złożono również wnioski o dofinansowanie do Starostwa Powiatowego w Międzychodzie i tak:
W okresie sprawozdawczym Komisja Socjalno Bytowa w sposób szczególny przygotowała zaplanowane odwiedziny naszych chorych i starszych członków i spotkała się 25 razy. Członkowie Komisji byli zainteresowani najczęściej sytuacją materialną i rodzinną członków, co w rezultacie owocowało pomocą ze strony GOPS, na wniosek Zarządu Koła. Odwiedzinom towarzyszył czasem mały upominek (kwiaty, czekolada). Dla Seniorów powyżej 75 lat paczki żywnościowe. Zarząd Koła wraz z członkami Komisji problemowych starał się składać życzenia i kwiaty, uczestniczyć we Mszach św. z okazji 3 - jubileuszy 50 - lecia pożycia małżeńskiego, oraz 3 jubileuszy 90 - latków naszych członków. Z inicjatywy zarządu i na wniosek Zarządu Głównego w Warszawie przyznano od 2008 - 2012r 14 małych złotych odznak honorowych i12 dużych złotych odznak honorowych wraz z aktem nadania, które były wręczane najczęściej podczas uroczystych obchodów Dnia Seniora. Sprawy Kultury i spędzania wolnego czasu.
Korespondencja w okresie sprawozdawczym
Klub Seniora:
Informacje różne:
Sprawozdanie finansowe:
Członkowie wyrażają zgodę, aby nasze Koło posiadało sztandar Związkowy. Jesteśmy w trakcie przygotowań uchwał, podstawy prawnej, skąd będą fundusze itp. Na zakończenie mojego sprawozdania, pragnę podziękować Zarządowi za współpracę, również dziękuję wszystkim członkom za odbyte rozmowy, za sprzeczki (a nie kłótnie), za przeprowadzenie różnych niespodziewanych akcji, w których braliśmy udział np. Dni Ziemi Kwileckiej połączone z dożynkami.
Podziękowania!
Dziękuje wszystkim członkom Koła Kwilcz za podejmowane inicjatywy i współpracę. Czy było dobrze czy źle. Sami musicie koleżanki i koledzy osądzić. Wiem, że ten się nie myli, który nie podejmuje żadnej decyzji.
Oto Moje „Motto”!
„Nie starzeje się ten,
kto nie ma na to czasu” Pragnę życzyć nowo wybranemu Zarządowi dużo cierpliwości w podejmowaniu decyzji, nie zawsze ciekawych. Aby się nawzajem szanowali, i sobie pomagali. Dziękuję państwu za uwagę.
Przewodnicząca Monika Berbeka |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|